2500 TL ve Üzeri Alışverişlerde Ücretsiz Kargo Fırsatı !
2500 TL ve Üzeri Alışverişlerde Ücretsiz Kargo Fırsatı !

Koku Hakkında

Markalar müşterilerinin hafızasında bir iz bırakabilmek için dünyada artık etkili bir pazarlama yöntemi olarak öne çıkan “Scent marketing” i (koku ile pazarlama) kullanmaya başladı. Scent marketing, pazarlamanın yeni ve artık çok yaygın kullanılan yöntemlerinden birisi. Dünya çapında pek çok marka, özel üretilen ortam kokularla (imza kokularla) mağazalarında tüketicilerine ulaşıyor. Yapılan araştırmalara göre markanın duyusal logosu olarak tanımlanan kokular, marka algılamasını etkilemenin yanı sıra tüketicilerde satın alma davranışını da tetikliyor. Nike firması tarafından gerçekleştirilen deney en ilginçlerinden. İçindeki herşey aynı şekilde dekore edilmiş iki ayrı odaya birer çift Nike koşu ayakkabısı yerleştirildi. Ayakkabılar tıpatıp aynı modeldi. Bir odaya karışık floral bir koku verildi, diğer odaya ise koku verilmedi. Daha sonra yapılan ankette, denekler yüzde 84 oranında kokulu odadaki ayakkabıyı tercih ederken, diğer ayakkabı yeterince ilgi görmedi. Bloomingdale isimli ABD’nin ünlü perakende mağaza zinciri bebek giysileri satan bölümde bebe pudrası kokusunu öne çıkartırken, iç çamaşırı reyonunda leylak ve hindistan cevizi karışımını tercih ediyor. ABD’de bir süpermarkette, unlu mamüller reyonunun satışları ortama yeni pişmiş ekmek kokusu verildikten sonra üçe katlanmıştır.
Bu Yazıyı Paylaşmak İster misiniz ?
Kategoriler
KOKU DÜNYASI
E-Bülten
İndirimli ürünler ve fırsatlardan ilk önce siz haberdar olmak istermisiniz?
softtr® | Profesyonel E-Ticaret Sistemleri ile hazırlanmıştır.